Історія 6
клас ( програма)
Вступ. КОЛИ
І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Знаю: –
час
появи людини на теренах України; –
послідовність
періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи,
археологи й історики. Розумію: –
предмет
і завдання історії; –
сутність
наукових і релігійних теорій походження людини; –
періодизацію
як спосіб упорядкування історії; –
давню
історію України як складову світової історії; –
критерії,
які історики й археологи використовують для періодизації історії України та
світової історії; –
поняття
«ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік»,
«первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія». Умію: –
співвіднести
дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу); –
розв’язати
історичну задачу на обчислення часу; –
вправно
користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. |
Предмет і
завдання історії. Теорії походження людини. Періодизації історії людства
(антропологічна, археологічна, історична). |
Орієнтовна тема практичної роботи: –
Лічба
часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості
літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити
археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду
належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
|
Узагальнення |
Розділ 1. ПЕРВІСНІ
СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
Розділ 2. СТАРОДАВНІ
ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
Розділ 3. АНТИЧНА
ЦИВІЛІЗАЦІЯ
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА
ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Знаю: –
хронологічні
межі Великого переселення народів; –
час
формування європейської, китайської, індійської, ісламської та інших сучасних
цивілізацій; –
пам’ятки
культури китайської (Велика китайська стіна, порцелянова армія Цинь Шіхуанді)
й індійської (Мохенджо-Даро) цивілізацій. Розумію: –
вплив
культурних запозичень на розвиток відкритих і закритих цивілізацій,
пов’язаність культур зниклих і сучасних цивілізацій; –
соціальний
досвід і культурні здобутки народів Середземноморського культурного простору,
Велике переселення народів, поширення християнства й падіння Західної
Римської імперії як витоки й умови формування сучасної європейської
цивілізації; –
досвід
античної цивілізації як запоруку ефективної відповіді європейців на
цивілізаційні виклики сучасності; –
поняття
«цивілізація», «історичний досвід», «варна», «індуїзм», «буддизм»,
«конфуціанство», «іслам». Умію: –
визначити
внесок давніх греків і римлян у культуру сучасних європейських народів,
зокрема українців; –
показати
на карті: а) територіальні межі європейської, китайської, індійської,
ісламської цивілізацій; б) долини річок Інд, Ганг, Хуанхе, Янцзи, терени
давніх Індії й Китаю; –
визначити
особливості господарства, суспільного життя й культури давніх Індії та Китаю |
Причини
зникнення стародавніх цивілізацій. Сучасні цивілізації на мапі світу. Головні
ознаки європейської цивілізації та її історичне підґрунтя. Китайська,
індійська, ісламська та інші цивілізації. Цивілізаційні взаємодії |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих
робіт: –
добрати
інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми
тощо), а також елементи побутової культури (будівлі, меблі, одяг, їжа),
запозичені українцями в давніх греків і римлян; –
зіставити
господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з
одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
|
Міжпредметні зв’язки: 6 клас. Зарубіжна література. Розділ: Міфи
народів світу. Тема: Індійські міфи (Учень/учениця усвідомлює єдність
людини й природи, оцінює вплив міфів на подальший розвиток
культурних традицій народів світу). |
|
Узагальнення |
|
Тематичний контроль |
Комментариев нет:
Отправить комментарий